Get any 3 reports for $799 with MAGNiTT PRO!

noon to shine in Egypt, beta launch goes live today

MAGNiTT News 1 year ago - Tue, Feb 19, 2019, 12:51 PM

noon to shine in Egypt, beta launch goes live today
Author: MAGNiTT

PRESS RELEASE

 

Dubai, UAE, February 19, 2019: noon, the Middle East’s homegrown digital marketplace created in the region and powered by the region’s leading retailers, has announced its imminent expansion into Egypt.

The move will mark a significant step in noon’s growth journey since its successful launch in the Kingdom of Saudi Arabia and the United Arab Emirates just over a year ago. As it prepares to enter its third regional market, noon promises to bring customers in Egypt more choice, affordability and convenience across a wide range of products including electronics, fashion, beauty, baby, home and kitchen, as well as free, fast delivery and free returns. Customers in Egypt are welcome to try noon’s offering via desktop or app, shopping across a wide range of products at incredible prices, during this initial test period.

noon Egypt is based in Smart Village, Cairo’s technology and innovation led business district, and the team on ground is currently in the testing phases prior to the official launch. The e-commerce platform also has a fully operational Customer Fulfilment Centre (CFC) in Greater Cairo’s Abu Rawash area, with plans to include five additional CFCs to ensure service to all cities and governorates is quick and efficient.

“E-commerce is still relatively new in Egypt, and noon has the opportunity to help shape a digital marketplace perfect for the country with this beta launch. We’re so excited to start building strong relationships with the local retail community and customers, supporting Egypt’s growth and entry into e-commerce,” said Mohamed Alabbar, founder of noon.

A vast amount of Egypt’s retailers have zero or limited online presence. By using noon as their online platform, retailers large and small will enjoy more visibility, access to a wider customer base, an opportunity for increased sales and a larger share of the e-commerce market. They will also have access to noon’s logistics services to reach their customers across the country more effectively.

noon will also be looking to recruit Egyptian talent to join the local team. Supporting and empowering the community, hiring and nurturing local talent is noon’s way of actively encouraging youth entrepreneurship which will contribute to the nation’s growing digital economy. noon will use its local roots in Egypt to deliver a service that is friendly, reliable and personalised.

With a large percentage of the population below thirty, and the highest number of Internet users in the Arab world, Egypt’s youth has tremendous potential to build a vibrant tech-based economy.


 

نون قريباً في مصر

 

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 19 فبراير 2019: تعلن نون، منصة التسوق الرقمية الرائدة محلياً، والتي تم تأسيسها في المنطقة بدعم من أكبر أسواق التجزئة، عن قرب إطلاق خدماتها في مصر.

ويمثل هذا التوسّع خطوة مهمة في مسار نون للتطور ولاسيما بعد الإطلاق الناجح لخدمات نون في المملكة العربية السعودية والإمارات العربية المتحدة منذ عام تقريباً. وباستعدادها للدخول إلى ثالث الأسواق المحلية في المنطقة، تعد نون عملاءها بتقديم خيارات متعددة من المنتجات بأسعار في المتناول على فئات متنوعة من المنتجات مثل الإلكترونيات والأزياء ومنتجات الجمال والأطفال ومنتجات المنزل والمطبخ، بالإضافة إلى التوصيل المجاني للطلبات الأكثر من 250 جنيه. ويمكن للعملاء في مصر تجربة التسوق من الموقع الإلكتروني أو التطبيق خلال مرحلة الإطلاق الأولية.

يوجد مقر نون في مصر بالقرية الذكية، وهي واجهة التكنولوجيا والابتكار في الأعمال بالقاهرة، وفريق نون يعمل الآن في مراحل الاختبار قبل الإطلاق الرسمي للخدمات. وكذلك مركز تلبية طلبات العملاء يعمل بالكامل من القاهرة الكبرى في منطقة أبو رواش، وسيتم مستقبلاً إنشاء خمسة مراكز أخرى في أنحاء الجمهورية لضمان التوصيل لكل المدن والمحافظات بسرعة وكفاءة.

ومن جانبه صرّح محمد العبار، مؤسس نون، "أن حجم التجارة الإلكترونية لا يزال صغيراً نسيباً في مصر، مما يمنح نون فرصة هائلة للمساعدة في تشكيل السوق الإلكترونية خلال مرحلة الافتتاح التجريبية هذه. ونحن متحمسون للغاية لبدء تعاوننا مع مجتمع التجزئة المحلي وكل العملاء في مصر، لدعم نموها وتطورها بدخولها في مجال التجارة الإلكترونية."

هناك عدد هائل من تُجار التجزئة في مصر ليس لديهم أي وجود على الإنترنت أو وجودهم محدوداً للغاية، لكن باستخدام منصة نون الرقمية، سيتمكن جميع التجار من الوجود على الإنترنت والوصول إلى شريحة أكبر من العملاء مما يمنحهم فرصة رائعة في زيادة المبيعات وكذلك حصتهم في التجارة الإلكترونية، بالإضافة إلى توفير جميع خدمات نون اللوجيستية لضمان وصول بضائعهم إلى جميع أنحاء الجمهورية.

تتطلّع نون أيضاً إلى ضم الكوادر المصرية للعمل في فريقها هناك. وتسعى لدعم وتمكين المجتمع من خلال توظيف الكفاءات المحلية وهذه هي طريقة نون في منح وتشجع مبادرات الأعمال للمساهمة في تنمية الاقتصاد الرقمي، وستقدم نون خدمة متميزة يُعتمد عليها عبر فريقها المحلي في مصر.

ومن المتوقع أن تكون مصر قاعدة ممتازة للاقتصاد القائم على التكنولوجيا، ذلك لآن النسبة الأكبر من السكان تقل أعمارهم عن ثلاثين عاماً، وبها أيضاً أكبر نسبة مستخدمين للإنترنت في العالم العربي.

 

GET ON THE LIST

Stay up to date, subscribe to our newsletters

Latest News